کانون فرهنگی هنری المهدی(عج) مراغه

پایگاه اطلاع رسانی کانون فرهنگی هنری المهدی(عج) و مسجد امام جعفر صادق(ع) منطقه 3 مراغه

کانون فرهنگی هنری المهدی(عج) مراغه

پایگاه اطلاع رسانی کانون فرهنگی هنری المهدی(عج) و مسجد امام جعفر صادق(ع) منطقه 3 مراغه

کانون فرهنگی هنری المهدی(عج) مراغه

این وبلاگ متعلق به کانون فرهنگی هنری المهدی(عج) مسجد امام جعفرصادق(ع) منطقه 3 مراغه می باشد و تحت نظر هیئت امناء مسجد و کانون اداره می گردد و در دو بخش اصلی
1. مسجد امام جعفرصادق(ع)
2. کانون فرهنگی هنری المهدی(عج)
اقدام به انتشار مطلب می نماید. تمام اطلاع رسانی های مسجد و کانون فوق الذکر صرفا در این وبلاگ منتشر می گردد.

منشور اخلاقی و وظایف هیئت امناء مساجد

kanoun almahdi | يكشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۰۷ ب.ظ

منشور اخلاقی و وظایف هیئت امناء مساجد

  1. هیئت امناء مساجد موظفند در اولین جلسه خود با رای اکثریت یک نفر از اعضاء امنا را به عنوان رییس هیئت امناء انتخاب و کتباً به اداره اوقاف معرفی نمایند.
  2. در اولین جلسه هیئت امناء مسئولیت هر یک از اعضاء معین و در صورت جلسه قید گردد.
  3. جلسات اعضاء بایستی هر 15 روز یا حداقل ماهی یکبار  با اعلام رییس هیئت امنا تشکیل و تصمیمات متخذه در دفتر صورت جلسات مسجد قید گردد.
  4. کل اعضا موظفند در جلسات هیئت امنا شرکت نمایند و چنانچه هریک از اعضاء بدون عذر موجه سه بار متوالی یا پنج با متناوب در جلسات شرکت ننمایند با اعلام رییس هیئت امنا ء به اداره اوقاف از عضویت هیئت عزل و افراد دیگری طبق ضوابط جایگزین آنها خواهد شد.
  5. کل برنامه های جاری مسجد مسائل و مشکلات و نامه های ارسالی در جلسات مطرح و تصمیم گیری می شود.
  6. ملاک تصمیم گیری در اختلاف نظر هیئت امناء رای اکثریت خواهد بود.
  7. جهت افتتاح حساب بانکی مسجد ، دو نفر از اعضاء(ترجیحاً رییس و یک نفر با انتخاب سایر اعضاء هیئت امنا)به عنوان مسئول امور مالی با معرفی نامه کتبی به بانک معرفی و حساب مشترک افتتاح گردد.
  8. در صورت نیاز مسجد به اعتبار ، جهت انجام تعمیرات یا باز سازی مراتب کتباً با امضا رییس  هیئت امنا و مهر مسجد به اداره اوقاف اعلام گردد.
  9. اعضاء هیئت امناء موظف به رعایت کلیه شئونات اسلامی در مسجد و خارج از مسجد می باشند و رفتار هیئت امناء باید به گونه ای باشد که قداست مسجد کاملاً حفظ شود.
  10. رعایت حال همسایه ها و مجاورین مسجد لازم و ضروری است.
  11. هیئت امناء مسجد نباید به جز صدای اذان در سه وعده صبح ،ظهر و مغرب مراسم دیگری را  از بلند گوی مسجد به بیرون پخش نمایند .
  12. هیئت امناء مساجد موظف به همکاری و هماهنگی با امام جماعت مسجد می باشند و می بایستی در انجام کلیه امور مسجد از راهنمایی ها و ارشادات امام جماعت مسجد بهره برداری لازم را داشته باشند.
  13. هیئت امناء  مساجد موظفند در صورت بروز هر گونه مشکل خاص مراتب را در اسرع وقت به اداره اوقاف جهت رسیدگی توسط هیئت نظارت بر امور مساجد اعلام نمایند.
  14. هیئت امناء مساجدی که فاقد امام جماعت می باشند موظفند جهت تعیین امام جماعت از طریق سازمان تبلیغات اسلامی ،دفاتر ائمه جمعه ،ستاد اقامه نماز و حوزه های علمیه اقدامات لازم را بعمل آورند.
  15. هیئت امناء میتوانند در صورت رضایت از عملکرد خادم مسجد از طریق اداره اوقاف نسبت به بیمه آنها اقدام نمایند.
  16. هیئت امناء مساجد موظفند جهت برگزاری سه وعده نماز جماعت صبح ،ظهر و عصر ، مغرب و عشاء اهتمام کافی بعمل آورند .
  17. هیئت امناء مساجد موظفند با استفاده از خدام دائمی و افتخاری نسبت به نظافت و بهداشت مسجد به طور مرتب اقدام نمایند.
  18. هیئت امناء موظفند در اجرای برنامه های دینی و فرهنگی و مراسمات ملی و مذهبی کشور هماهنگ و کوشا باشند.
  19. هیئت امناء مساجد موظفند نسبت به ایجاد کتابخانه و کانون فرهنگی،هنری مسجد با هماهنگی و نظارت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد وابسته به وزارت ارشاد اقدامات لازم را انجام دهند.
  20. هیئت امناء بایستی با اعضاء بسیج و کانون فرهنگی مسجد هماهنگ و تعامل داشته باشند.
  21. هیئت امناء موظفند تابلو اعلانات مناسب جهت درج مطالب سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی و اخبار روز کشور با رعایت اصل بی طرفی در محل مناسب نصب نمایند.
  22. هیئت امناء موظفند جهت جذب جوانان به مساجد تعامل خوب و سازنده با جوانان مسجد و محله در ابعاد گوناگون داشته باشند.
  23. هیئت امناء بایستی ارتباط خوب و مستمر با ادارات و ارگان های انقلابی داشته و در جذب امکانات دولتی برای مساجد فعال باشند.
  24. هیئت امناء بایستی تدبیری اتخاذ نمایند که درب مساجد جهت استفاده عموم از محل مسجد و سرویس های بهداشتی یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از نماز جماعت توسط خدام مساجد باز  و بسته گردد.
  25. هیئت امناء مساجد موظفند در مراسمات و مناسبت های ملی و مذهبی از سخنرانان و مداحان موجه در جهت اشاعه اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام استفاده نمایند.
  26. هیئت امناء مساجد موظفند با استفاده از ابزار و امکانات ایمنی و امنیتی در نگهداری و حفاظت اموال و منافع مسجد کوشا باشند.
  • kanoun almahdi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی